torstai 20. maaliskuuta 2014

Breakfast at Beanie's

Minulle sattui tälle viikolle muutama työvelvollisuus hoidettavaksi myöhään illalla, joten ajattelin poikkeuksellisesti aloittaa työpäiväni vasta puolen päivän aikaan. Olin joka tapauksessa sopinut aamupäiväksi tapaamisen Bulevardille, joten päätin mennä keskustaan jo aamulla anivarhain seuraamaan heräilevän kaupungin elämää.

Usein tykkään istua Lasipalatsin kahvilan ikkunapöydässä katselemassa maailman menoa, mutta aamulla minusta parhaiten pääsee tunnelmaan kiinni esimerkiksi asemalla. Niinpä päädyin istuskelemaan Kampin Beanesiin. Pidän kovin paikan lämpimän modernista tunnelmasta. Taustalla soiva pehmeä jazz jättää sopivasti ajatuksilleni tilaa. Kun siitä ohi vielä kulkee tasaisena virtana uutta päiväänsä aloittelevia ihmisiä, oli tunnelma jälleen kerran mielestäni täydellinen.

beanie

Pari tuntia vierähti ihan huomaamatta ihmisiä tarkkaillessa. Miten monta täysin erilaista päivää edessä olikaan: positiivisia yllätyksiä ja iloa, tasaista arkea ja tylsiä rutiineja, pettymyksiä ja surua. Tällaiset hetket ovat aina olleet minulle tärkeitä, mutta viime vuosina niiden merkitys on korostunut yhä enemmän. Jotenkin nämä retket auttavat minua asettamaan omat ajatukseni ja ongelmani oikeisiin mittasuhteisiin ja palauttavat mieleeni hyvin sen, että olen vain pienen pieni osa isoa kokonaisuutta.

mansku

Kun sitten lähdin kävelemään tapaamiseeni Mannerheimintietä pitkin aamuauringon paistaessa suoraan silmiini, jokainen kasvojani lämmittänyt auringonsäde muistutti minua siitä, miten rakkaita ja tärkeitä alkamaisillaan olevat kuusi kuukautta minulle vuoden kulussa ovat. Oli hyvä torstai!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi, kuuntelen mielelläni, mitä mielessäsi liikkuu;-)